Keuruun kirkon urut

Kirkkomusiikki

Kirkkomusiikki on kristillisen seurakunnan rukousta ja ylistystä. Musiikki on sekä seurakuntaa yhdistävä että yksittäistä ihmistä syvältä koskettava voima, joka on läsnä lähes kaikessa seurakunnan toiminnassa. Musiikkityön keskeisin toiminnallinen tavoite on jumalanpalveluselämän ja pyhien toimitusten rakentaminen. Tärkeitä elementtejä ovat kuorotoiminta, musiikkikasvatus ja konsertit.

Keuruun seurakunta tarjoaa lähes kaikenikäisille maksuttoman mahdollisuuden harrastaa kuorolaulua ja muuta siihen liittyvää yhteismusisointia. Lapsikuorossa opetellaan kuorolaulun perusteita. Iän karttuessa harrastus voi jatkua nuorisokuorossa ja lopulta kirkkokuorossa.

Soolosoittimet soittajineen ovat tervetulleita rikastuttamaan jumalanpalvelusmusiikkia. Bändijuttuja toteutetaan mahdollisuuksien ja tilanteen mukaan vaihtelevilla kokoonpanoilla. Yhtyeet soittavat jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa.

Konsertteja järjestetään kaikissa seurakunnan viidessä kirkossa. Joskus konserttipaikkoina toimivat myös seurakuntakeskukset tai muut tilat. Keuruun kirkko tarjoaa  upean tilan ja erinomaiset soittimet urku- ja pianokonserteille. Vanhat puukirkot sopivat kesäaikaan esim. kamarimusiikin kokoonpanoille ja lauluohjelmistoille. Haapamäen kirkko on hyvä tila konsertoinnin ohella myös harjoitteluun ja äänityksiin.

Tervetuloa kirkkomusiikin hoitavaan ja siunaavaan ilmapiiriin.

Tervetuloa mukaan laulavaan ja soittavaan seurakuntaan!

Nuotteja, nuottiavain ja värikkäitä ympyröitä.

Haapamäen alue Keuruun seurakunta Pihlajaveden alue
Keuruun seurakunta Haapamäen alue Pihlajaveden alue Multian alue
Seurakuntatyön erityispalvelut

Työpäivät pääsääntöisesti keskiviikosta sunnuntaihin.

Keuruun seurakunta Multian alue
Kirkkoraitti 2