Tervetuloa rippikouluun!

Tänä vuonna rippikoulun käyvät 09-syntyneet.

Olit silloin aivan pieni, kun sinulle sanottiin kastetilaisuudessa: ”Ota pyhä ristinmerkki otsaasi ja rintaasi todistukseksi siitä, että Jeesus Kristus on sinut lunastanut ja kutsunut opetuslapsekseen”. Sinut ristittiin kristityksi. Olet kristitty. Kaste antoi vanhemmillesi ja kummeillesi tehtävän: sinulle tulisi kertoa kristillisestä uskosta. Rippikoulu on tämän tehtävän täyttämistä.

Rippikoulussa etsimme omaa kantaa kristilliseen uskoon. Elämä on täynnä tärkeitä kysymyksiä syntymästä ja kuolemasta, rakkaudesta ja vihasta, ihmisestä ja Jumalasta, tulevaisuudesta… Mitä ne sinulle merkitsevät? Mitä Raamattu niistä sanoo? Rippikoulussa on aikaa näille kysymyksille.

Emme elä yksin, emme rippikoulussakaan. Pohdimme, miten osaisimme elää toisten kanssa ja testaamme taitoja käytännössä.

Rippikoulu päättyy konfirmaatiojuhlaan. Mitä se merkitsee, se selviää rippikoulun aikana.

Rippikoulun jälkeen:

• Voit toimia kummina
  • Voit pitää kirkkohäät
  • Sinulla on oikeus käydä itsenäisesti ehtoollisella
  • Pääset vaikuttamaan seurakunnan toimintaan äänestämällä (16v) seurakuntavaaleissa ja voit asettua itse ehdokkaaksi (18v)

Rippikoululainen, täytä osallistujakortti!

Tietoa Vaellusrippikoulusta ja Päivärippikoulusta löydät tästä!

Googlemapsissa kuvia Isohiekan leirikeskuksesta

Nuoret seisomassa tähtitaivaan alla.

nuorisotyönohjaaja
Keuruun seurakunta
Keuruu

Työpäivät maanantaista perjantaihin tai tarvittaessa.

nuorisotyönohjaaja/diakoniatyöntekijä
Keuruun seurakunta Haapamäen alue Pihlajaveden alue
Seurakuntatyön erityispalvelut

Pihlajaveden ja Haapamäen diakoniatyö, varhaisnuorisotyö, nuorisotyö.

nuorisotyönohjaaja
Keuruun seurakunta
Seurakuntatyön erityispalvelut

Työpäivät pääsääntöisesti tiistaista lauantaihin. Rippikoulutyö 50% diakoniatyö 50%.