Hautajaiset – Tilaa jaetulle surulle

Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta - enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. (Joh. 14:1-2)

Hautajaiset

Läheisen ihmisen kuolema koskettaa aina syvästi. Surun keskellä on kuitenkin hoidettava monia käytännön asioita, jotka liittyvät hautajaisten järjestämiseen.

Hautajaisjärjestelyt aloitetaan ottamalla yhteyttä seurakuntatoimistoon tai hautaustoimistoon.

Seurakuntatoimistossa sovitaan siunauksen ajankohdasta ja paikasta. Samalla varataan siunauksen toimittava pappi ja kanttori sekä sovitaan heidän osallistumisensa muistotilaisuuteen. Pappi ottaa myöhemmin sovitusti yhteyttä omaisiin. Hänen kanssaan sovitaan siunaus-ja muistotilaisuuden yksityiskohdista. Kanttorin kanssa voidaan sopia tarkemmin musiikista, kuten alku-ja päätössoitoista.

Hautapaikkana voidaan käyttää mahdollista sukuhautaa tai uutta hautapaikkaa. Hautaus voi olla joko arkkuhautaus tai uurnahautaus. Hautapaikka varataan hautausmaan toimistosta puh. 044 7949705.

Muistotilaisuus voidaan viettää kotona, seurakunnan tiloissa  tai muualla. Seurakunnan tila voidaan varata siunaustilaisuudesta sovittaessa. Omaiset sopivat muistotilaisuuden tarjoilusta pitopalvelun kanssa (seurakuntatoimistossa lista pitopalveluista).

Hautausjärjestelyistä voidaan sopia, vaikka hautauslupaa ei vielä olisikaan. Lääkärin allekirjoittama hautauslupa lähetetään sairaalasta yleensä suoraan seurakuntaan. Vainajaa ei voida kuitenkaan siirtää kirkon kylmiöön ennen kuin hautauslupa on toimitettu.

Hautaustoimen maksut ja hoitohinnat löytyy

Hautajaiset