Haudan hoito

Hauta-alueen hoito on omaisten tehtävä. Keuruun seurakunta tarjoaa omaisille haudan kesäaikaista hoitopalvelua. Hoitosopimuksista ja hautausmaiden ja puisto- ja viheralueiden hoidosta voi kysyä hautausmaan toimistosta 044 7949 705 (ma–pe klo 9.00–12.00)

Keuruun seurakunnalla on tarjolla hoitosopimuksia yhdelle kesälle sekä kukkahoitona että kasteluhoitona,sekä viidelle ja kymmenelle vuodelle kukkahoitona. Hoitojen hinnat määräytyvät haudalla olevien hautapaikkojen lukumäärän mukaan.

Voimassa oleville yksivuotisille sekä kukka- että kasteluhoidoille lähetetään uusi lasku seuraavalle vuodelle pyytämättä automaattisesti. Laskun maksamalla hoidon saa uudelleen voimaan. Jos haudalle haluaa muuttaa pidemmän hoidon, niin se järjestyy soittamalla hautausmaan toimistoon.

Viiden ja kymmenen vuoden päättyville hoidolle seurakunta lähettää keväällä tiedon päättyvästä hoidosta ja kirjeessä on myös tiedot uusien eri pituisten hoitojen hinnoista kyseiselle haudalle.

Hinnoista lisätietoa saat avaamalla haudanhoidon tilauslomakkeen tästä tai  soittamalla hautausmaan  toimistoon.

Hoitosopimuksen sisältö

Kukkahoito yksivuotisilla kukilla 1 v, 5 v ja 10 v

• kevätsiivous

• kukkapaikan ja nurmipinnan kunnostus ja lannoitus / hiekkahaudan pinnan kunnostus