Vanhan kirkon musiikki-ilta 2: VirsiTrio Ikonen-Miettinen-Vuorenoja

to 11.7. klo 19.00

Pihlajaveden vanha kirkko

Tervetuloa vanhan kirkon musiikki-iltojen toiseen konserttiin!

Hankasalmelais-jyväskyläläinen, monissa liemissä keitetyistä muusikoista koostuva Virsitrio Ikonen-Miettinen-Vuorenoja lähestyy perinteisiä virsisävelmiä ennakkoluulottomasti tavoitellen samalla niiden syvintä olemusta ja sisällöllistä sanomaa. Pääosin Ilpo Vuorenojan sovittamat virret soivat barokin tyyliin, kansanmusiikillisella otteella ja välillä vähän muutenkin; joskus pelkistetyn koruttomasti ja toisinaan jopa lievästi riehaantuen. Trion esitysten lomassa veisuuvuoroja saa myös yleisö.
Triossa musisoivat Antti Ikonen (viulu, virsikannel ja laulu), Mikko Miettinen (huilut ja laulu) sekä Ilpo Vuorenoja (kitara ja laulu).
Antti Ikonen on hankasalmelainen virkamies, historioitsija ja musiikinopettaja, jonka muusikkous versoo mm. kansanmusiikillisista kasvujuurista, klassisista viuluopinnoista sekä monipuolisista kuorotaustoista. Miettinen on musiikinopettaja ja laajan tyylilajien kirjon hallitseva ammattimuusikko, joka tunnetaan sekä huilistina että laulajana mm. Seminaarinmäen mieslaulajien ja Gospel Covertajien riveistä.
Vuorenoja on kitaransoiton opettaja ja kuoronjohtaja, joka toimii kanttorina Jyväskylän seurakunnassa. Kitaristina Vuorenoja esiintyy solistisesti ja erilaisissa kamarimusiikkikokoonpanoissa. Erityisesti hän on perehtynyt ns. vanhaan musiikkiin renessanssin ja barokin aikakausilta.

Ohjelma 15 €.
  • Musiikki Musiikki