Olohuoneen pöydällä jalkalamppu, juomalasi ja pehmoleluja. Taustalla laulava seurakunta

Hengellinen aikuisuus on rohkeutta olla Jumalan lapsi.

Seurakunnan aikuistyö on sinua aikuisikäistä varten.

Myös aikuisikä voi olla antoisaa itsensä löytämisen ja kasvamisen aikaa. Tätä seurakunta haluaa olla mahdollistamassa. Saat etsiä ja löytää lahjojasi, joilla voit myös palvella tai saat halutessasi vain osallistua seurakunnan elämään erilaisissa tilaisuuksissa.

Mitä kaipaat tai etsit?

• Haluatko päästä pohtimaan Jumalan olemassaoloa?

• Olisiko sinulla halua palvella vapaaehtoisena?

• Kaipaatko mahdollisuutta yksinkertaiselle hiljentymiselle?

• Tarvitsetko opetusta ja hengellistä syventymistä?

• Kaipaatko ehkä ympärillesi luotettavaa pienryhmää, jossa voisit jakaa ja pohdiskella sinulle tärkeitä asioita?

• Haluatko kokea yksinkertaista yhteyttä toisten seurakuntalaisten kanssa?

• Haluatko suorittaa rippikoulun?

Olet oikeassa paikassa. Näissä kaikissa kysymyksissä opastamme sinua mielellämme ihan henkilökohtaisesti, mutta pääset alkuun näillä aikuistyön ja vapaaehtoistyön sivuilla. Halutessasi keskustella lisää ottaa yhteyttä alla oleviin yhteystietoihin tai palautelomakkeella.

Mikäli mieltäsi askarruttavat perustavaa laatua olevat hengelliset kysymykset ja haluat ottaa kristinuskosta selvää, voisi Alfa-kurssi tai aikuisrippikoulu palvella sinua. Seuraava Alfa-kurssi on suunnitteilla syksylle 2024. Aikuisrippikouluja toteutetaan tarpeen mukaan. Käänny työntekijöiden puoleen.

Vapaaehtoistyötä ja siihen kytkeytyvää yhteisöllisyyttä haluamme kehittää jatkuvasti. Yksinkertaisimmillaan voit palvella esimerkiksi kirkkokahvien keittäjänä, iltaperkerhon tarjoiluissa, suntion apulaisena jumalanpalveluksen toteuttamisessa tai erilaisissa talkoissa mitä järjestetään mm. hautausmailla ja leirikeskuksessa keväisin. Kysy rohkeasti lisää.

Kristillistä raamattu- ja muuta opetusta toteutamme raamattupiirissä, yhteiskristillisissä Olkkari-illoissa, Sanan ja rukouksen illoissa sekä yhteistyössä Suomen Raamattuopiston kanssa. Erityisesti Olkkari-illat ovat rakennettu sillä ajatuksella, että seurakuntalaiset voisivat kokea yhteyttä toisiinsa ja sisarkirkkokuntien kristittyihin. Huomaa myös naistenillat ja miesten menovinkit.

Tarkoituksemme on mahdollistaa myös sitä, että seurakuntalaiset voisivat kokoontua pienissä luottamuksellisissa ryhmissä keskenään. Jos etsit tällaista mahdollisuutta, tiedustele lisää työntekijöiltä.

Hiljentymiselle on tilaa sunnuntain jumalanpalveluksissa sekä keskiviikkoaamujen (klo 9:00) rukoushetkissä. Nämä aamurukoukset ovat pääasiassa vapaaehtoisten toteuttamia ja luonteeltaan yksinkertaisia ja välittömiä. Emme noudata mitään varsinaista kaavaa vaan laulu ja rukous vuorottelevat hengittäen. Kesäisin aamurukous järjestetään Keuruun kirkossa ja talvisaikaan Partiotalolla.

Mikäli haluat hiljentyä kotona voit käyttää apuna kirkkomme verkkopalvelujen sisältöä.

Täältä löydät aamu- ja iltahartaudet, joita kirkkomme tuottaa radioon.

Anna palautetta tai jätä yhteydenottopyyntö tästä.

Vaihtoehtoisesti ota rohkeasti suoraan yhteyttä alla oleviin yhteystietoihin!

Aikuistyöstä vastaava työntekijä

Seppo Viljasjärvi